Werkwijze & Mogelijkheden


Kennismakingsgesprek GewichtTotaal

Tijdens dit oriënterende en vrijblijvende gesprek vertel ik wat ik als gewichtsconsulent voor u kan betekenen en wat de begeleiding inhoudt. Aan de hand hiervan kunt u beslissen of deze manier u aanspreekt.


Intake GewichtTotaal (geen kosten aan verbonden)

In het intakegesprek wordt gekeken naar uw persoonlijke situatie, zoals leefstijl, gezondheid, gezinssituatie, werk en dieetgeschiedenis en uw huidige eet- en beweegpatroon wordt besproken.
U gaat een aantal dagen een voedingsdagboek bijhouden waarin u ieder hapje en drankje invult en uw dagelijkse beweegactiviteiten aangeeft. Op basis van deze gegevens maak ik een compleet en gezond afslankplan voor u op maat. U wordt gewogen met een professionele weegschaal en gemeten voor de gewichtsanalyse (BMI, lichaamssamenstelling spiermassa/vetpercentage, visceraal vet = rondom de organen en tailleomvang) en wordt samen in overleg uw streefgewicht bepaald.


Afslankplan GewichtTotaal (± 60 minuten)

Door middel van de gemaakte voedingsanalyse van het voedingsdagboek krijgt u een persoonlijk en uitgebreid voedings- en afslankadvies op gezonde basis. Het gebruik van onder andere calorieën, vetten, eiwitten, koolhydraten, vezels, zout en de vitamine- & mineralenstatus zijn hierin opgenomen. U heeft nu een goed inzicht hoe u via een gebalanceerd eetpatroon zult gaan afvallen op een natuurlijke manier en weet u hoe u zelf goede keuzes hierin kunt maken. Soms kunnen kleine aanpassingen in uw eetpatroon al zorgen voor gewichtsverlies. Ook ontvangt u een ‘voorbeeld dagmenu’ op maat, de ‘Kieslijst’ met allerlei keuzeproducten, de tussendoortjes Top 10, praktische afslanktips, een informatiemap & divers mooi foldermateriaal en een passend beweegadvies.
Zó bereikt u een gezond gewicht zónder dieet, terwijl u voldoende en lekker eet en méér energie krijgt.


Vervolgconsulten (± 30 minuten) - Met véél informatie, inspiratie & motivatie

Tijdens de vervolgconsulten bekijken we de voortgang en bepraten we eventuele zaken waar u tegenaan loopt. U krijgt allerlei informatie en u wordt gecoacht en begeleid om uw afslankdoel te bereiken. Er is ruim aandacht voor het omgaan met eten door emotie en stress. U krijgt antwoord op uw vragen en ontvangt aanvullingen voor uw stappenplan en informatiemap. Een weegmoment is een vast onderdeel. Ook extra info over verhoging stofwisseling, gezonde vetten & koolhydraten, vezels, tussendoortjes, variaties, lezen van etiketten, bereidingsmethoden, energiebalans, calorieën en calorieverbruik, bewustwording, beweegweetjes, tips bij uit eten, feestjes & vakantie, enz.


Weegconsult (± 10 minuten)

Dit is een kort consult, alleen voor wegen & meten.


Eénmalig voedingsadvies (± 60 minuten) - Beter (W)eten

Een uitgebalanceerde voeding zorgt voor voldoende voedingsstoffen en energie en het voorkomen van bepaalde ziektes. Als u al op gewicht bent maar wel vragen heeft zoals ‘eet ik wel gezond’? en ‘zijn er tips om mijn voedingspatroon of leefstijl te verbeteren’? is het mogelijk dat ik u hier inzicht in geef. Hiervoor is het handig om een aantal dagen een voedingsdagboek bij te houden van alles wat en hoeveel u precies eet en drinkt. Aan de hand hiervan maak ik een uitgebreide en persoonlijke voedingsanalyse van uw dagelijks gebruik van calorieën, vetten, eiwitten, koolhydraten, vezels, zout, vitamines & mineralen. Vervolgens spreken we dit door en krijgt u een uitgebreid en gezond voedingsadvies op maat en praktische tips om uw dagelijkse eetpatroon aan te passen en te verbeteren. U heeft nu een totaal inzicht hoe u gezondere keuzes kunt maken en kunt genieten van natuurlijk, lekker & gezond eten. Ook ontvangt u een informatiemap en divers mooi foldermateriaal.


Voor Kids

Eén op de zes kinderen is op dit moment te zwaar en deze cijfers stijgen helaas nog steeds. Daarom is er:

GewichtTotaal voor Kids

Kinderen en jeugdigen zijn dus ook welkom om samen te werken aan een gezond gewicht!

Kinderen in de groei hebben véél voedingsstoffen nodig, dus mogen daarom op geen enkel dieet worden gezet. Maar wat dan wel? Een gezond eetpatroon aanleren en méér bewegen.
Een kind zal dan geleidelijk afvallen …..